Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u alvast antwoorden op meer gestelde vragen

Toewijzingscriteria:

  1. U dient te beschikken over een arbeidscontract van minimaal één jaar. Nul-urencontracten en contracten via een uitzendbureau kunnen niet meegeteld worden. Contracten via een detacheringsbureau worden beoordeeld aan de hand van de voorwaarden.

  2. Het maandelijkse bruto inkomen moet 4 maal de maandhuur bedragen. (Rekenvoorbeeld bij een huursom van €810,00 moet een aantoonbaar maandinkomen van €3.240,00 beschikbaar zijn)

  3. Gaat u met uw partner in een loft of appartement wonen dan kan het inkomen van uw partner voor 1/2 worden meegerekend.

  4. Zijn bovengenoemde punten niet op uw situatie van toepassing, maar heeft u een aanzienlijk eigen vermogen? Dan kan dit gedeeltelijk meegerekend worden. Naast dit eigen vermogen dient er wel altijd vast inkomen te zijn. Meer weten? Neem contact op.

  5. Voldoet u niet direct aan de toewijzingscriteria’s omdat u een eigen onderneming heeft of omdat u bijvoorbeeld gepensioneerd bent? Dan wordt er naar de persoonlijke situatie gekeken en kunnen er aangepaste voorwaarden worden gehanteerd. Hierbij wordt dan o.a. gekeken naar  vaste inkomen, vrij beschikbaar eigen vermogen en eventueel jaarrekeningen om een zekere mate van financiële zekerheid te kunnen garanderen.


Kandidaten die voldoen aan de genoemde criteria zullen met voorrang een huurwoning krijgen toegewezen

Verhuurprocedure

Hoe verloopt de procedure van registratie tot toekenning

FASE 1: Registratieformulier en optielijst invullen
- Vul het registratieformulier zo volledig mogelijk in. Na het invullen van het formulier wordt u doorverwezen naar de optielijst.
De optielijst kunt u gebruiken om het appartement of de loft van uw voorkeur aan ons door te geven. 

FASE 2: Beoordeling gegevens en opstellen concept huurovereenkomst
Als wij uw gegevens van het registratieformulier hebben beoordeeld nemen we per email contact op om aan te geven of u in aanmerking komt. Indien u in aanmerking komt leggen we een optie voor u vast op de beschikbare en meest passende woning.  Daarnaast ontvangt u van ons een link naar de pagina waar u de aanvullende informatie kunt uploaden ( denk bijvoorbeeld aan een ID, salarisspecificaties, werkgeversverklaring, wat wij nodig hebben geven we aan). Uw gegevens worden extern gecontroleerd ( er wordt een credit check o.b.v. de aangeleverde gegevens uitgevoerd) en er wordt een concept huurovereenkomst opgemaakt welke u per email wordt toegezonden.

FASE 3: Ondertekening huurovereenkomst
Na ontvangst van het concept bent u in de gelegenheid uw vragen bij ons te stellen. Na het beantwoorden van uw vragen gaan we de huurovereenkomst ondertekenen.

FASE 4: Planning en sleuteloverdracht
Als u de huurovereenkomst heeft getekend plannen we zo snel mogelijk de sleuteloverdracht met u in.

Er wordt op dit moment volop gebouwd om de appartementen op tijd ( planning is nu november 2018) op te kunnen leveren en over te dragen. Wij informeren u uiteraard over de voortgang en de planning zodat u hier rekening mee kunt houden.

Overige vragen:

Is het mogelijk om de appartementen al te bezichtigen?
+ De woningen worden nieuw opgeleverd, het is dus niet mogelijk om nu al te bezichtigen, op deze site staan van de verschillende appartementen wel plattegronden, 3D presentaties en impressies van de indeling van de verschillende types appartementen.

Wanneer worden de appartementen opgeleverd?
+ Planning is om de appartementen in november 2018 op te leveren. 

Zijn huisdieren toegestaan?
+ De appartementen worden niet verhuurd aan huurders met honden of katten.

Wat zit er inbegrepen in de huurprijs?
+ De op deze site vermelde prijzen zijn prijzen

Inclusief:

  • voorschot servicekosten €65,00 per maand ( lees verderop meer over de servicekosten)
  • kosten voor gebruik van een eigen parkeerplaats
  • kosten voor gebruik van een eigen berging

Exclusief:

  • kosten verwarming, (warm) water en elektra, hiervoor zijn eigen meters aanwezig en sluit u zelf een contract af bij de betreffende leverancier.
  • kosten signaal TV en internet hiervoor zijn eigen aansluitingen aanwezig en sluit u zelf een contract af bij de betreffende leverancier.

Hoe worden de appartementen opgeleverd?|
+ De appartementen worden opgeleverd voorzien van:

  • een gebruiksvriendelijke PVC vloer
  • een keurige, lichte badkamer met douche, voor de precieze indeling verwijzen wij u graag naar de plattegrond per appartement hier op de site
  • een luxe en volledig uitgeruste keuken in lichte kleurstelling voorzien van
    - koelkast met vriesvak
    - keramische kookplaat
    - vaatwasser
    - combi-magnetron
    - afzuigschouw met koolstoffilter
  • De wanden worden wit en afgewerkt opgeleverd.
  • Er worden gordijnrails opgehangen in het appartement (in de woonkamer) , gordijnen mag u zelf regelen.

Algemene informatie

- Ieder appartement heeft een parkeerplaats en berging.

- Momenteel wordt door een landschapsarchitect gestudeerd op een invulling van het binnenterrein.

- Op de begane grond wordt buiten de hoofdentree's een tandartspraktijk gerealiseerd.

Servicekosten:
Wat zijn servicekosten:
+ Diensten en leveringen die verhuurder en/of derden verzorgen, worden als servicekosten in rekening gebracht. Denk aan schoonmaak, onderhoud, gebruik water en elektriciteit van de algemene ruimte, raambewassing algemene ruimte. Het overzicht 'leveringen en diensten in de huurovereenkomst worden deze kosten verder toegelicht.

Hoeveel bedragen de servicekosten?
+ De servicekosten zijn vastgesteld op €65,00 per maand per appartement. Deze kosten zijn inbegrepen in de op de site vermelde huurprijzen.

Zijn de gemeentelijke belastingen opgenomen in de servicekosten?
+ Nee, door de overheid geheven belastingen en heffingen zijn geen servicekosten. De verhuurder verleent daar immers geen diensten voor. Voor de afvalstoffenheffing, waterschapslasten en rioolheffing ontvangt u in ieder geval zelf een aanslag.

De huurovereenkomst:
- De huurovereenkomst wordt aangegaan voor een minimale periode van één jaar, waarna de overeenkomst voor onbepaalde tijd doorloopt.
- Mocht u onverhoopt het contract willen opzeggen vóór oplevering van het project, dan rekenen wij daar kosten voor (voor oa. werkzaamheden die komen kijken bij het zoeken naar een nieuwe huurder).
- Voor de sleuteloverdracht dienen de eerste maand huur en waarborgsom (2x de maandhuur) overgemaakt te zijn en de getekende huurovereenkomst in ons bezit te zijn.

Waarborgsom:
Bij het aangaan van de huurovereenkomst dient u als huurder een waarborgsom te storten gelijk aan twee maal de maand huur (incl. servicekosten). Over de waarborgsom vergoeden wij geen rente. De eerste maand huur + borg moeten worden overgemaakt voor de sleuteloverdracht. De daaropvolgende maandelijkse huurbetalingen mogen worden overgemaakt op het rekeningnummer wat vermeld staat op de huurovereenkomst.